2018. Július 16. Hétfő  Valter

18°C / 29°C

EUR: --- Ft GBP: --- Ft

Letették az 54-es főút bővítésének alapkövét

Bővítik az 54-es számú főút, M5-ös autópálya és az 5-ös számú főút közötti szakaszának kapacitását. A folyamat ma vált hivatalossá azzal, hogy letették az út alapkövét.

Letették az 54-es számú főút kapacitásbővítésének az alapkövét, az M5-ös autópálya és az 5-ös számú főút közötti szakaszon. Az 54-es főút jelentős szerepet tölt be Bács-Kiskun megye életében: Kecskeméttől délre az M5-ös autópályát köti össze az 5-ös úttal. Déli elkerülőként biztosítja a város átmenő forgalom alóli tehermentesítését, illetve segíti a térség ipari tevékenységét.

Tóth Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára egy újabb mérföldkőnek nevezte a beruházást. Kifejtette: a kormány azzal a céllal fejleszti a közlekedési infrastruktúrát, hogy a bővülő, korszerű nemzetközi összeköttetésekkel rendelkező hálózatok hatékonyan támogassák a gazdasági növekedést, a versenyképesség fokozását és a munkahelyteremtést. A következő évek egyik alapvető feladata ezért a közúthálózat hiányzó elemeinek pótlása, a megyei jogú városok és kiemelt gazdasági térségek magas szintű bekötése, valamint a sztrádák elvezetése az országhatárokig.

Tóth Péter azt is elmondta, a fő vízió szerint Magyarország bármely pontjáról 30 perc alatt elérhető lesz valamelyik gyorsforgalmi út. A 2020 első felében befejeződő, mintegy 8,8 milliárd forintos beruházásnak köszönhetően az autósok gyorsabban érik el Kecskemétet az M5-ös autópálya felől, javul a város elérhetősége, valamint a település déli ipari területén található vállalkozások kiszolgálása is. A projekt során megépülő egyesített szerviz- és kerékpárút pedig az iparterületen lévő munkahelyek könnyebb és biztonságosabb elérését biztosítja a helyi lakosok számára.

Szemereyné Pataki Klaudia polgármester a közlekedők és a vállalatok türelmét kérte a munkálatok ideje alatt, mert mint mondta: megéri.

Kiemelte, hogy most már Kecskemét gazdasága Magyarország gazdasági fejlődésében a legerősebb motorként működik, és ez a motor lassan csúcsra jár.

A polgármester bízik benne, hogy az a hatás, amit elért Kecskemét, a térség számára is húzóerőt jelent. Így a Dél-Alföldet is be tudják kapcsolni ebbe az óriási fejlődési ütembe.

Dr. Zombor Gábor országgyűlési képviselő arról beszélt, hogy az a fejlődés, ami ebben a térségben megvalósul, az együttműködésnek és a megbízhatóságnak köszönhető. Mayer András, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgató helyettese pedig elmondta, hogy a közel 5,7 km hosszú 2x1 sávos útszakasz 2x2 sávosra bővítése mellett az északi oldalon közel 7 km egyesített szerviz- és kerékpárút, míg a déli részen 4,5 km földút épül. A zavartalan közlekedést öt turbó körforgalom biztosítja majd, melyből három teljesen új építésű lesz, kettő pedig a meglévő egyszerű körforgalmak kibővítésével valósul meg. A kerékpáros átvezetések érdekében négy új aluljáró kialakítására és egy meglévő meghosszabbítására kerül sor.

Élő adás